2012. május 24., csütörtök

Alex Flinn - Bewitching


SPOILEREK!


Ha tündérmesét olvasol – és ki nem olvas? – azt hihetnéd, hogy vannak boszorkányok szerte a világon – boszorkányok, akik mézeskalácsot sütnek a gyerekekből, több száz éves álomra ítélnek hercegnőket, sőt, szörnnyé változtatnak átlagos tinédzserfiúkat, csak hogy móresre tanítsák őket. De igazándiból csak néhány van belőlünk.



A tündérmesékben valahogy elfelejtik az emberek mekkora szerepük is van a boszorkányoknak. De ez a történet most egy boszorkányé, Kendráé, akivel már megismerkedhettünk, mikor Kyle-t szörnyeteggé varázsolta. A módszer kissé nyers volt, de hatásos. 
Kendra szeret segíteni az embereknek, de a varázslat néha rosszul sül el, de szerencsére a hosszú évszázadok óta tartó élete során tanult a hibáiból.
A helyszín most Miami, ahol a tinédzser, könyvimádó Emmának van szüksége segítségre, amikor a tökéletes, gyönyörű mostohanővérének érkezése felbolygatja életét.



Kedves Alex Flinn!
Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy szeretlek-e vagy sem.

De komolyan. Imádom, hogy meséket dolgoz fel, jó ötlet, viszont ahogy olvasom a könyveit, egyre csökken a színvonal.

A Beastly újdonság volt, egy kis fordulattal, hangulatos is, jól megírt.
A Kiss in time (Csók, pont jókor) azért volt jó, mert a Csipkerózsika az egyik kedvenc mesém, és a történet se volt rossz, de a vége übermegagagyi volt és ez feldühített.
A Cloaked békává változott királyfinak indult, aztán egy csomó mese őrült keverékévé vált. A fordulatok kiszámíthatóak, a cselekmény unalmas, a mesék összevisszasága pedig felesleges, és amúgy is, szimplán gagyi és csalódás volt a könyv.

Ennek ellenére nem mondok le Alex Flinn könyveiről, mert látom bennük a potenciált, mint pl. a Bewitching. Ennek ellenére a Beastly színvonalát nem közelíti meg, de hál’ Istennek a többiére meg nem süllyed le.


Hol volt a probléma?
Kendra történetét vártam, erre megkaptam, hogy hogy kezdődött az egész boszorkányosdi és néhány olyan részletet az életéből, amire kb. úgy reagáltam mint az előző könyvekben. Felesleges egyszerűen ez a mesehalmozás. A Once upon a time c. sorozatban véleményem szerint nagyon jól csinálják a mesék összefűzését, de itt egyszerűen nem jött át, kissé erőltetettnek hatott. Kendra gondolatai, motivációi pedig nem jelentek meg annyira kidolgozottan, mint vártam.

A két megjelenő epizódot – mesét – ezért szinte csak gyorsolvasással olvastam, annyira nem kötött le, egyedül az tetszett bennük, hogy történelmi vonatkozásúak voltak, és hogy a második, hableányos történet nem ért igazán meseszerű véget.

Ott volt még Warner karaktere. Nagyon nem hittem el, hogy mennyire megváltozott. Egyáltalán nem felszínes a gyerek, tök jó fej, Emma lelkitársa kb. de megjelenik Lisette és hoppá, Emma ejtve van. Ilyen egyszerűen nincs, mégha egy olyan súlyos esemény is következik be Emma életében, mint az apjának a halála, ami azért felforgatja a dolgokat. Persze lehet, hogy csak nagyon megkedveltem a gyereket és happy endet akartam neki meg Emmának, de nem, ez nagyon… valótlan volt.

A végén lévő színészgyerek jellemét és cselekedeteit sem tartottam túl reálisnak, viszont a fordulatnak örültem.

Pozitívum:

Minden negatívum ellenére a fő szál, vagyis ez a kifordított Hamupipőke történet nagyon élvezetes volt a számomra.
Emma rendkívül szerethető karakter, végig szurkoltam neki, hogy minden összejöjjön, míg Lisette érdekes, szinte kiismerhetetlen gonosz.
Róluk olvastam volna még többet szívesen, de az ő történetük egy egész regényt nem tett volna ki valóban, így viszont kicsit kusza volt.

Sajnos nem volt túl értelmes a bejegyzés, de azért szerettem volna írni a könyvről.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése